top of page

Retningslinjer ved leie av Orklahallen

Retningslinjer ved utleie av Orklahallen 


Kamp og trening


1. Det skal alltid være en ansvarlig over 18 år til stede på kamp/trening som skal påse at retningslinjene for       hallen blir fulgt.

2. Leietaker er ansvarlig for å sette seg inn i bruk av utstyr og sikkerhetsrutiner.

3.  All bruk av baner skal være bestilt/avtalt.

4. Ved leie av basishall skal det være med en godkjent instruktør i turn.

5. Det er ikke tillatt med utesko eller sko med svarte såler på banene i Orklahallen.

6. All bruk av lokale, inventar og utstyr må skje med varsomhet. Utstyr som tribune, møbler, scene, mål e.l. skal      ikke skyves  over gulvet i idrettshallen. Alt skal jekkes/løftes før transport.

7. Ved flytting av mål skal disse sikres med festeskruer i gulv. Mål som ikke benyttes skal henges opp på festekroker på vegg. Håndballmål skal settes tilbake på baneflatene og festes etter endt trening. Nedsenkbar tverrligger skal henges på kroker bak mål etter bruk.

8. Leietaker disponerer hallen/banen i leieperioden og er selv ansvarlig for å påse at uvedkommende ikke      oppholder seg i hall og garderober.

9. Leietaker får tildelt adgangskort og sørger for å slippe inn sine utøvere selv. Det skal ikke settes noe i døråpningen for å holde døra åpen. Døra settes åpen ved kamp.

10. Det kan brukes musikk under treninger og kamper når det ikke er til sjenanse for andre brukere. Dette må avtales mellom lagene.

11. Siste lag på banen slukker lyset etter seg.

12. Både hall og garderober skal være minst like ryddige som ved ankomst. Søppel puttes i avfallssekkene og gjenglemt utstyr legges i egen kasse.

13. Den ansvarlige (jfr punkt 1) skal alltid være den som forlater anlegget sist og sjekker at punktene ovenfor samt klisterreglement er ivaretatt.


Bruk av klister


1. Klister skal kun benyttes på bane 1 og 2, og det skal kun benyttes naturklister i hallen.

2. Det skal ikke kastes baller med klister på vegger, tribuner og skillevegger. Overskuddsklister skal ikke trykkes ned i parketten eller legges på sko.

3. All bruk av klister i garderobene er forbudt. Klistervask utenfor bane 1 og 2 utføres på leietakers regning.

4. Det er leietakers ansvar å sørge for at kontaktflater, dørhåndtak etc. er fritt for klister når man forlater hallen.


Arrangement


1. Det skal alltid være en ansvarlig over 18 år til stede som skal påse at retningslinjene for hallen blir fulgt under arrangementet. Ansvarlig skal ha hatt en gjennomgang av anlegget sammen med utleier i forkant av arrangementet.

2. Det skal være egen vakt mellom bane 3 og basishallen for å sikre at ingen tar seg inn i basishallen.

3. Ved leie av basishall skal det være med en godkjent instruktør i turn.

4. Ved arrangementer med mange besøkende skal en egen parkeringsplan følges.
Et kart over tilgjengelige parkeringsplasser sendes sammen med kontrakten. Parkeringsvakter skal være til stede ved innkjøringen til Orklandbadet og Amfi Oti for å henvise besøkende til riktig parkeringsområde. Leietaker er      ansvarlig for å sette opp skilt som viser vei til de anviste parkeringsplassene.

5. All bruk/reservasjon av baner skal være en del av  kontrakten. Hvis ikke må man regne med at banen(e) kan leies ut til annen leietaker.

6. Leietaker er ansvarlig for å sette seg inn i bruk av utstyr og sikkerhetsrutiner.

7. All bruk av lokale, inventar og utstyr må skje med varsomhet. Utstyr som tribune, møbler, scene, mål e.l. skal ikke skyves over gulvet i idrettshallen. Alt skal jekkes/løftes før transport.

8. Ved flytting av mål skal disse sikres med festeskruer i  gulv. Mål som ikke benyttes skal henges opp på festekroker på vegg. Håndballmål skal settes tilbake på baneflatene og festes etter endt arrangement.      Nedsenkbar tverrligger skal henges på kroker bak mål etter bruk.

9. Leietaker disponerer hallen/banen i leieperioden og er selv ansvarlig for å påse at uvedkommende ikke      oppholder seg i hall og garderober.

10. Leietaker melder i god tid før arrangementet inn hvilke dører som skal benyttes og når de skal stå åpne.

11. Hallen, garderober, toaletter, kjøkken, vestibyle og tribuner skal være ryddet og se ut som ved overtakelse. Tøm søppeldunker og sett i ny pose. Banene skal moppes med de store tørrmoppene etter endt bruk. Kontaktperson skal se over leid areal, slukke lys, og være den siste om forlater bygget.

12. Arrangør plikter å stille med egen avfallshåndtering. Orklandbadet KF kan være behjelpelig med dette mot et tillegg i prisen.

13. Arrangør er selv ansvarlig for løpende renhold gjennom arrangementet. Orklandbadet KF kan være behjelpelig med dette mot et tillegg i prisen.

14. Arrangør er selv ansvarlig for rigg av stoler, bord, scene, leie av lift etc. Orklandbadet KF kan være behjelpelig med å organisere dette mot et tillegg i prisen.

15. Ansvarlig skal alltid være den som forlater anlegget sist og sjekker at punktene ovenfor er ivaretatt.

16. Oppsigelse av arrangement må skje senest 4  uker før arrangementet. Dette skal skje på e-post til ailin.midtsand@orklandbadet.no


Brudd på utleieregler


1. Manglende rydding og rengjøring faktureres etter gjeldende timesatser.

2. Brudd på reglementet kan medføre gebyr eller utestengning fra hallen for en begrenset periode.

3. Alle skader på utstyr eller bygg skal meldes til utleier umiddelbart. Dette kan medføre erstatningsansvar.


Kontaktperson for kamp og trening: Gunnar Sæther, tlf 48232349
Kontaktperson for arrangement: Ailin Midtsand, tlf 95968895



Pr. bane

Garderober

Trening barn og unge (pr time)

Garderobe:

1

0 kr

Kamp barn/ungdom (pr kamp)

Garderobe:

1

0 kr

Trening voksen (pr time)

Garderobe:

1

263 kr

Kamp voksen (pr kamp)

Garderobe:

2 pr bane

1 296 kr

Kamp voksen 2. og 3. div (pr kamp)

Garderobe:

2 pr bane

1 728 kr

Idrettsarrangement Orklahallen - barn innenbygds (time)

Cup, turnering, stevne, avslutning

Garderobe:

2 pr bane

368 kr

Idrettsarrangement Orklahallen - barn innenbygds (dag)

Cup, turnering, stevne, avslutning (inntil fem timer)

Garderobe:

2 pr bane

2 943 kr

Idrettsarrangement Orklahallen (pr time)

Cup, turnering, stevne, avslutning. Gjelder både voksne og utenbygds.

Garderobe:

2 pr bane

687 kr

Idrettsarrangement Orklahallen (dag, fem timer eller mer)

Cup, turnering, stevne, avslutning. Gjelder både voksne og utenbygds.

Garderobe:

2 pr bane

5 525 kr

Arrangement Orklahallen (dag, fem timer eller mer)

Messer, konserter osv

Garderobe:

2 pr bane

11 050 kr

Arrangement Orklahallen (pr time)

Messer, konserter osv

Garderobe:

2 pr bane

1 144 kr

Bane som ikke kan benyttes av annen leietaker (pr dag)

(Lyset av, ikke behov for renhold)

Garderobe:

0

1 500 kr

Andre priser

Leie garderobe (pr time)

167 kr

Leie garderobe (pr dag)

667 kr

Leie kjøkken (pr time)

256 kr

Leie kjøkken (pr dag)

765 kr

Ekstra renhold av bane (pr time)

629 kr

Riggehjelp Orklahallen (pr time)

933 kr

Riggehjelp Orklahallen, helg (pr time)

1 562 kr

bottom of page